Udawalewe National Park - Reisverslag uit Udawalawa, Sri Lanka van Andrea Kleinhaarhuis - WaarBenJij.nu Udawalewe National Park - Reisverslag uit Udawalawa, Sri Lanka van Andrea Kleinhaarhuis - WaarBenJij.nu

Udawalewe National Park

Blijf op de hoogte en volg Andrea

21 Mei 2016 | Sri Lanka, Udawalawa

Normaal gesproken als je de bus uitstapt wordt je overvallen door tuk-tuk maar hier niet ... we worden omsingeld door aanbieders van Safari tours door Udawalewe National Park .. ook gelijk de reden waarom we hierheen zijn gereist. We laten ons niets opdringen ?? en vinden lopend de weg naar het hotel. We zijn de enige gasten en hebben hiermee een prive zwembad ?????? Ons hotel zit direct tegenover een olifantenopvang. Hier worden wees olifantjes en gewonde olifanten opgevangen en verzorgd tot ze op eigen benen kunnen staan. Ze worden dan aan de kuddes in National Park uitgezet. Het is voedertijd en we mogen van afstand bekijken hoe eerst baby olifantjes in kleine groepen aan de melkflessen mogen. Als ze melk hebben gehad krijgen ze nog gras en bladeren. Ze worden 8x per dag gevoerd en als ze buikje vol hebben lopen ze terug naar de waterkant en verdwijnen ze achter de bomen.
We kopen een plastic bal voor ? 0.60 en vermaken ons in het zwembad ??????
Omdat het vroeg opstaan ons goed bevalt doen we het maar nog een keer ????
Om 5 uur gaat de wekker maar omdat lokals om 03.00 van ons prive zwembad gebruik maakten konden we ook na deze gebroken nacht er niet uitkomen.
We stappen met ons ingepakte ontbijtje in de jeep en gaan op Safari. Direct bij de ingang staat een enorme olifant bontificaal op de weg. Hij neemt de tijd en loopt rustig verder. Het is een 30 hectare groot park met schitterende waterpartijen. We zien veel bijzondere vogels in allerlei maten en kleuren. Roofvogels en pelikanen. We zien een jakhals, krokodil, water buffels, olifanten, jungle kat en een grote zwarte leguaan. Na terugkomst reizen we verder en geven de bal aan een jongetje op straat ??