Siem Reap en Angor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Andrea Kleinhaarhuis - WaarBenJij.nu Siem Reap en Angor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Andrea Kleinhaarhuis - WaarBenJij.nu

Siem Reap en Angor Wat

Door: Andrea Kleimhaarhuis

Blijf op de hoogte en volg Andrea

08 Januari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

WOW! Wat een dag! Van sunrise till sunset in Angor Wat. Een groot historisch erfgoed van Khmer emperium met ruïnes. Zat om 5 uur id ochtend al op de gehuurde fiets van Siem Reap naar Angor Wat. Pikkedonker en hoe dichter bij ontpopt zich een lange slang aan tuk tuks en toeristenbusjes. Mensen lopen in het donker op zoek naar een goed plekje. De meesten lopen naar binnen. De heilige tempels van Angor Wat in. Ik besluit buiten aan het water te blijven zitten. Om Angor Wat ligt een grote gracht zodat het een grote rechthoek is. Het levert een waanzinnig panorama op!!! In het licht gaan we Angor Wat maar eens goed bekijken. De heilige tempel is in gebruik en je mag maar 20 min. binnen blijven. Behoorlijk indrukwekkend!Na deze immense tempels is het tijd voor wat fun. In het diepste van de Jungle gaan we van boomtop naar boomtop zippen!. Flight of the Gibbon. Oftewel als een aap van de ene naar de andere boom! :P
Na de veiligheidsinstructies gaat het dan gebeuren ... haha! Via een kabel swingen we van boomtop naar boomtop. Super vet!
Na een uurtje zit de pret er alweer op. Omdat we nog in het bos zitten gaat het verticaal naar beneden! Kleine wandeling door de bossen van Angor Wat en met fiets weer verder op pad.
De volgende gigantische tempels zijn die van Angor Thom. Sommigen bizar hoog en door steile trappen te bereiken. De zon staat hoog aan de hemel en bedenk mij dat het vast een van de warmste dagen is.
De uren vliegen voorbij het is alweer tijd voor de sunset!
Op naar de laagste tempel voor vandaag ... en van deze vakantie :PDe tempel heet Pre Rup. Ook hier is het lekker druk!
Ook al is het bewolkt ..
Het is niet minder mooi! heerlijk zitten bovenop de tempel en dit natuurschoon bewonderen.
In het donker weer terug naar Siem Reap. Zonder verlichting op de fiets en op de grote weg naar het hotel.
Ben volledig aan het verkeer gewend dus gaat prima. De weg gaat beetje op de gok, staat niet echt goed aangegeven

Tja, dat was het dan alweer! Morgen gaat de reis terug naar huis! Ook wel weer lekker want mis jullie! tt gauw!

• 08 Januari 2015 - 18:50

Ellen En Thomas:

Hey meis,

Wat jammer dat reis er bijna op zit. Maar ik kan niet wachten op al je foto's en de rest van je verhalen. Geniet van je laatste dag en goede reis terug!

Liefs ons

• 08 Januari 2015 - 21:45

Martha En Anton:

Hey meisje,
    Wat zijn wij benieuwd naar jou foto's en verhalen.
    Hele fijne terug reis en tot gauw.
    Kus ons

• 09 Januari 2015 - 00:40

Manuela :

Hi skattie...gezellig dat je er volgende week weer bent! Wens je een fijne terugreis...x

• 09 Januari 2015 - 10:08

Tosca: