Dambulla, Kandy en Nuwara Eliya - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Andrea Kleinhaarhuis - WaarBenJij.nu Dambulla, Kandy en Nuwara Eliya - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Andrea Kleinhaarhuis - WaarBenJij.nu

Dambulla, Kandy en Nuwara Eliya

Blijf op de hoogte en volg Andrea

13 Mei 2016 | Sri Lanka, Habarana

Na dr klim doen we Dambulla aan. Bekend om de grote gouden Budda en de 5 grotten waar hde overblijfselen van ontstaan van het Busisme bewaard zijn gebleven. We zagen de honderden traptredes verschijnen en Sander vloekte de hele boel bij elkaar (en dat op heilige grond :P). Eenmaal boven was het meer dan de moeite waard (vond ik ;))
Voor de verandering verplaatsen wij ons maar weer met de lokale bussen. Veel andere keuze hebben we ook niet. Met Kandy als tussenstop. Een enorme drukke stad waar het water met bakken uit de lucht komt ... :( hebben wij weer net nadat we een hotel met zwembad hebben geboekt ..pfff. Vanwege enorme verkeersdrukte stopt de bus en iedereen moet eruit .. haha tuurlijk :P
Hier willen we niet lang blijven! Vies, druk en de wegen zijn onbegaanbaar.. alles staat vast. We besluiten direct de volgende ochtend door te reizen naar Nuwara Eliya.
Het hotel had wel een spa .. hmmm... dat hebben we wel verdiend. Heerlijke Ayurveda massage gehad en op het dakterras van het hotel gegeten. Uitzicht op de stad.
Op naar de trein .. jawel! de trein :)) Genieten van het mooie binnenland en de vergezichten tussen de bergen. Komen aan de klets met een lokale familie die hun eetwaar aanbieden om te proberen. Lekker :) De trein beweegt zich langzaam voort door de enorme theeplantages. Je kan dan ook echt van alles kopen id trein, om de 5 minuten loopt er wel iemand te venten met eten of drinken. We kopen wat gebrande pinda's met chili. We hadden eigenlijk een kaartje voor 2e klas gekocht maar waren in de 3e klas beland. Het was erg druk en waren blij met ons zitplaatsje. Op het station ontmoeten we ander leuk stel uit NL en delen de taxi naar het hotel. Onderweg naar het hotel spreken we af dat we ook samen naar Horton Plain Worlds End gaan. De kosten zijn dusdanig dat delen slim is.
Helaas regent het ook hier en vallen de plannen om nog iets te ondernemen in het water. We gaan wat drinken in pub en leggen een kaartje. De volgende ochtend gaat de wekker om 5 uur ....

• 16 Mei 2016 - 09:49

Johan Hopman :

wel super gaaf. Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.
    veel plezier