Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Andrea Kleinhaarhuis - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Andrea Kleinhaarhuis - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Andrea Kleinhaarhuis

Blijf op de hoogte en volg Andrea

16 December 2014 | Vietnam, Hanoi

Na een zeer lange reis van huis naar eindbestemming in meer dan 30 uur, eindelijk gearriveerd in Hanoi. Het is donker en de taxi chauffeur spreekt amper Engels. Joehoo.. haha. Onderweg naar het hotel valt niet veel te zien. Aangekomen bij het Landmark Hotel werd ik netjes verwacht en naar mijn kamer begeleid. Mooie ruime kamer, echt top. Volgens de receptionist van het hotel is er op zondagavond een avondmarkt, daar moest ik beslist heen... euh, ben behoorlijk stuk van de reis .. Na een warme douche ben ik gegaan. Daar ging ik dan .. in mijn eentje in het donker door de grote stad Hanoi. Onderweg vreemd aangekeken maar altijd met een vriendelijke blik. Het oversteken van een straat is een kunst op zich. Het verkeer schiet alle kanten uit en van verkeersregels is geen sprake. Doodangsten heb ik uitgestaan maar na 10x ben je een Vietnamees :) De avondmarkt was erg leuk maar ik ben geen shopper dus na 10 kramen was ik er wel klaar mee :P Door de hectiek en toeterende scooters, fietsers en auto's terug naar het hotel.
Maandagochtend, eerste dag Hanoi. Op naar Old Quarter. Oude wijk in Hanoi vol met barretjes, cafes, travelagents, shops en nog veel meer. Ik heb de walkingtour gelopen uit de Lonely Planet, super leuk om te doen en je komt langs alle hoogtepunten. Ben zelfs door een straat vol met alleen maar kerstartikelen gekomen, alles wat je maar kan bedenken. Onderweg kwam ik een Nederlands stel tegen waarmee ik de rest van de tour heb gelopen. Onderweg bleek mijn camelback de reis niet te hebben overleefd en het water lekte lekker over mijn rug naar beneden. Midden op straat de waterzak eruit gehaald en er zaten hele kleine scheurtjes in! balen ... en toen komt er een Vietnamees aan! glue glue??? en hij lijmt mijn waterzak voor 0.75 euro .. haha! geniaal :) In de middag nog wat andere bezienswaardigheden gedaan en in de avond hebben we samen in restaurant New Day in Old Quarter met heerlijk Vietnamees eten. Daarna de dag afgesloten met een bijzonder biertje, letterlijk op de hoek van een kruising op mini krukjes. Het verkeer raast op centimeters voor je voeten voorbij. Spektake!
Dinsdagochtend vroeg naar Ho Chi Min Mausoleum geweest. Erg indrukwekkend (alhoewel het wel een pop leek :)) Daar een Spaanse dame ontmoet en met haar een halve dag doorgebracht.
Het ontmoeten van leuke mensen is very easy en super leuk. Tot nu veel Australiers maar ook Duitsers, Spaans, Zweden en Nederlanders ontmoet.
Dinsdagavond gaat de reis richting Noorden. Met de nachttrein naar Lao Cai om daar morgenvroeg opgehaald te worden voor de hiking tocht op de Fansipan.......

  • 16 December 2014 - 13:18

    Ellen :

    Hey Meis!

    Wat leuk om te lezen! Geniet van alle geweldige indrukken!!

    Liefs Ellen en Thomas

  • 16 December 2014 - 14:51

    Tosca:

    Goed begin! Brings back memories:)

  • 16 December 2014 - 15:12

    Natascha:

    Leuk dat we op deze manier met je mee mogen. Geniet ervan

  • 16 December 2014 - 16:58

    Jolien:

    brings back memories!

  • 16 December 2014 - 17:28

    Gijs:

    He wereldreiziger,

    Toppie om zo op de hoogte te blijven van jou belevenissen.

  • 16 December 2014 - 20:27

    Els Boom:

    Hai Andrea, heel moedig. Top!

  • 17 December 2014 - 22:27

    Esther En Chiel:

    Hé meissie, super dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er lekker van!
    Liefs Chiel, Es & kids


  • 18 December 2014 - 00:14

    Anita:

    Hai sjefke. Lekker genieten dat lees ik je schrijft leuk ik geniet mee. Succes verder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 25926

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 28 Mei 2016

Sri Lanka 2016

13 December 2014 - 10 Januari 2015

backpack@Vietnam&Cambodja

Landen bezocht: